Knuffelzwemmen

Juliet was ruim 4 maanden toen ik besloot met haar te gaan zwemmen. Ik was destijds nogal zoekende naar een fijne daginvulling met haar. Een maand eerder was ik weer begonnen met werken en op mijn twee vrije doordeweekse dagen wilde ik steeds van alles doen, maar daar kwam niets van terecht met mijn mini-meisje die aandacht vroeg (wat had ik dan gedacht hé?!). Na een paar weken werken kwam ik tot de conclusie dat ik maar beter niets kon plannen om alle aandacht op Juliet te richten. Samen iets ondernemen leek me een goed en gezellig plan. Al vaker had ik aan babyzwemmen gedacht, dus dat moest het gaan worden. Maar waar?!

 

Aquadrome Enschede

Het Aquadrome lag qua locatie voor de hand, maar een bezoek aan de website leerde me dat er geen babyzwemmen was op de dag dat ik vrij was.

 

De Wilder Haaksbergen

Na een lange zoektocht op de website van de Wilder bleek ook dat daar geen babyzwemmen op mijn vrije dag plaatsvond. Ook zag ik daar dat er één groep was voor kinderen van 0-4 jaar. Dat leek me niet bepaald een succes met mijn mini-meisje.

 

Twentebad Hengelo

Het Twentebad in Hengelo bleek iedere doordeweekse dag babyzwemmen aan te bieden en in twee verschillende leeftijdsgroepen. Dat zou een goede optie zijn maar ik besloot toch nog even verder te kijken.

 

Laco Borne

Op de website van Laco Borne zag ik dat het babyzwemmen, 'knuffelzwemmen' werd genoemd. Dat klonk me een beetje zoetsappig in de oren, maar toen ik door klikte kwam ik op een vrolijke, kleurrijke pagina terecht met veel uitleg en een enthousiast kijkende krokodil. Het bleek ook op mijn vrije dag te zijn en mij interesse was gewekt.

 

Ik was nog nooit bij het zwembad in Borne geweest maar na de eerste proefles was ik overtuigd. Het is een kleinschalig zwembad, het is persoonlijk, er is meer dan voldoende ruimte om de kinderen om te kleden (vlak naast het zwembad en dus lekker warm voor de allerkleinsten!) en de lessen van Silvia (donderdagochtend) zijn bovenal gezellig! 

 

Tijdens het half uurtje knuffelzwemmen worden er liedjes gezongen, voeren de kinderen opdrachtjes uit en worden daardoor spelenderwijs heel snel vertrouwd met hun eigen kunnen in het water. Het leuke van knuffelzwemmen bij Laco Borne is daarnaast dat de kinderen twee keer per jaar 'afzwemmen' en daarmee een knuffel bemachtigen. De zwemles wordt op die momenten feestelijk aangekleed met ranja en koekjes, er mogen mensen mee om te kijken en natuurlijk komt Krokobill zelf nog even langs om de kinderen aan te moedigen.

 

Na iedere zwemles is er nog gelegenheid om met de kinderen te 'bubbelen', van de glijbaan te gaan of om nog even te spelen in het peuterbad. Kortom, knuffelzwemmen is iedere week een feestje! Voor Juliet en voor mijzelf ;-)


Locatie

Laco Borne

't Wooldrik 3

7621 AH Borne

Inhoud van Google Maps wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op Cookie-instellingen (Functioneel) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Google Maps en de inhoud te bekijken. Meer hierover lees je in de Privacyverklaring van Google Maps.

Reactie schrijven

Commentaren: 0